مقالات

شناخت پویش بیوسن(قسمت سوم)

در ادامه مقاله قبلی در مورد بیوسن یا «توده بیمار» گفتیم فرکانسی است که از تنش قسمت بیمار بدن مرتعش می‌شود و همچنین در مورد محل درمان و مدت درمان بحث کردیم. در این مقاله در مورد اینکه چگونه دستانی حساس‌تر و آگاه‌تر نسبت به پویش بیوسن داشته باشیم، بحث می‌کنیم.

مهم‌ترین موضوع در بیوسن این است که بدانیم این کار فیزیکی نیست و بیشتر به آگاهی مربوط است و اگر دوست دارید که پیشرفت کنید پس به تمرین بیشتری نیاز دارید و می‌توانید تکنیک «ری جی هو» را که در قسمت دوم توضیح دادم تمرین کنید.

حساس بودن و دریافت

به‌هرحال دستان شما حساس هستند چون با ری-کی همسو شده‌اید؛ تنها باید آگاهی و دریافت را هم به آن اضافه کنید که به تمرین زیادی نیاز است.

در اینجا من برای شما چند تکنیک برای تمرین بیشتر آوردم. 3 تکنیک هست که استاد اوسویی به شاگردانش آموزش می‌داد که برای تقویت انرژی و آگاهی تمرین‌های خوبی هستند؛ نام آن‌ها: «هاتسو ری هو» است و نام تکنیک‌ها «گشو می سو»؛ «جوشین کوکیو هو» و «کن یو کو» است.

اولین تکنیک (گشو می سو) یا مراقبه گشو.

مطمئن باشید که در جای راحتی نشسته‌اید و چیزی مزاحم شما نیست. تلفن را قطع کنید و برای نیم ساعت ساکت باشید. چشمانتان را ببندید. لباس راحتی بپوشید تا بتوانید راحت نفس بکشید. دستانتان را جلوی قلبتان بگذارید طوری که کف دست‌ها باهم تماس داشته باشد. بهتر است که از بینی دم بگیرید و از دهان خارج کنید. اگر دوست دارید می‌توانید خود را به‌صورت یک موجود زیبا در جلوی خود مجسم کنید. این تصور انرژی را در چشم سوم متمرکز می‌کند.

تکنیک

توجه را ببرید روی انگشت وسط. در ری-کی ژاپنی سنتی گفته می‌شود که انرژی در انگشت وسط بیشتر از همه‌جا در جریان است. ذهن و بدن را در حالت آرام نگه‌دارید. حالا توجهتان به کف دست ببرید. ببینید در آنجا چه اتفاقی در حال افتادن است، ممکن است احساس نبض یا ضربه در کف دست کنید. این انرژی ری-کی است.

به مدت 20 یا 30 دقیقه توجهتان را روی انگشت وسط نگه‌دارید. دست‌ها پائین آورده و کمی استراحت کنید. البته گاهی می‌توانید چشمانتان را باز کنید و اشعه‌های صورتی اطراف انگشتانتان را ببینید.

تکنیک

دستان را به حالت گشو بگیرید. بعد به‌آرامی از یکدیگر دور کنید. به فضای بین دست‌ها تمرکز کنید. انرژی را در بین آن‌ها احساس کنید. بعد این کار را چند بار انجام دهید و هر دفعه دست‌ها را از هم دورتر ببرید ولی تا جایی که انرژی ما بین دست‌ها را احساس کنید.

این کار را انجام دهید تا جایی که دست‌ها به اندازه شانه از هم فاصله بگیرد. در این موقع دوباره به حالت گشو برگردید. به مدت 1 یا 2 دقیقه در این حالت بمانید.

تمرین تکنیک با دیگری

یک دست خود را بر روی شخص بگذارید. دست دیگر را بر روی پای خودتان. اگر شخص مشکل خاصی دارد؛ دستتان را در آنجا قرار دهید ولی اگر نمی‌داند که چه مشکلی دارد؛ دستتان را بر روی شانه‌اش بگذارید.

حال توجهتان را به کف دست‌ها ببرید. بگذارید که انرژی ری-کی شما را برای تشخیص کمک کند.

حالا شما دو احساس متفاوت را حس می‌کنید. در دستی که بر پای خودتان است نبض آرام ری-کی را حس می‌کنید ولی در دست دیگر ممکن است بیوسن را حس کنید که یا به‌صورت مورمور شدن یا نبض شدید یا حتی درد را احساس کنید.

دومین تکنیک «هاتسو ری هو»

«کو کی یو-هی» یا تمرین تنفس برای پاک‌سازی روح

درجایی راحت بنشیند با چشمان باز یا بسته؛ هر طور که راحت هستید. بهتر است که این تمرین را در نخستین بار بیشتر از 3 تا 5 دقیقه انجام ندهید. اگر احساس سرگیجه یا منگی کردید بدانید که زیاده‌روی کرده‌اید.

نخست به‌آرامی تنفس کنید. از بینی نفس بکشید و تصور کنید که مخلوطی از هوا و انرژی ری-کی به سر شما می‌رود- به چاکرای تاجی. سپس این نفس را به پائین به سمت شکم 2 انگشت پائین تر از ناف (تاندن) ببرید. نفس را برای 2 یا 3 ثانیه نگه‌دارید. درحالی‌که نفس را نگه‌داشته‌اید تصور کنید که این انرژی بدن فیزیکی و بدن انرژی شما را پرکرده است و تمام گوشه و کنارهای بدنتان را نورانی کرده است. سپس آگاهانه و به‌آرامی نفس را به بیرون بدهید. مطمئن باشید که بیشتر از چند ثانیه نفس را نگه ندارید. قرار نیست که رکورد جهانی را بشکنید.

نفس را از دهان بیرون بدهید و تصور کنید که هم‌زمان از دستان و انگشتان و پاها و پاشنه‌ها هم خارج می‌شود.

این تمرین را مرتب انجام دهید و می‌توانید زمان آن را هر دفعه بیشتر کنید.

هوشیار باشید؛ تنفس ممکن است زندگی‌تان را عوض کند.

احتیاط: زنان حامله و کسانی که فشارخون بالا دارند باید خیلی در این تمرین محتاط باشند. من پیشنهاد می‌کنم که 2 یا 3 تا نفس آرام بکشند و این تمرین را بیشتر از 2 دقیقه انجام ندهند.

سومین تکنیک «هاتسو ری هو»

«کن یو کو» یا حمام خشک

«کن یو کو» برای تقویت انرژی و قطع ارتباط شما با دیگران، اشیاء، افکار و احساسات بکار برده می‌شود و مانند این است که زیر ریزش آب یک آبشار که از دل کوه بیرون می­آید ایستاده باشید و از نوک سر تا نوک پا پاک‌سازی می شوید.

در طی این سال‌ها من سه روش را یاد گرفته‌ام ولی خیلی سخت است که بگویم کدام‌یک بهتر است ولی شما هر سه را امتحان کنید تا متوجه بشوید کدام‌یک روش شماست.

روش اول

دست خود را روی قسمت چپ سینه- بالای استخوان ترقوه قرار دهید. بعد همان دست را در امتداد قفسه سینه به سمت پهلوی راست در ناحیه کمر ببرید. همین کار را با دست چپ‌روی سینه راست انجام بدهید.

حال دست راست را روی شانه چپ بگذارید و در امتداد بازو به پائین ببرید تا کف دست و نوک انگشتان. همین کار را با دست چپ بکنید.

مونک­های بودائی این تکنیک را در کلاس ری-کی انجام می‌دهند و در آخر یک گشو انجام می‌دهند و سپاس‌گزاری می‌کنند.

روش دوم و سوم

مانند روش اول انجام بدهید با این تفاوت که 3 بار به‌طور مایل و کج تمام بالاتنه را بکشید. از روی بازو 3 بار انجام دهید (راست، چپ، راست). درروش سوم همان کارها ولی از روی مچ دست هم 3 بار انجام دهید. اگر چپ دست هستید و راحت‌تر هستید با دست چپ انجام دهید.

درمان

مطمئناً اولین بار بیوسن را با استادتان انجام داده‌اید و دنیای اعجاب‌انگیز بیوسن را درک کرده‌اید. می‌توانید این تمرین‌ها را انجام دهید و برای درمان هم استفاده کنید.

مشکلات

ممکن است چیزی احساس نکنید.

 اگر در کلاس آموزشی چیزی را احساس نکردید هیچ‌وقت دیر نیست این تمرین‌ها را انجام دهید. اگر بازهم کمکی به شما نکرد دقت کنید که شما بیشتر از کدام نحوه تصویرسازی استفاده می‌کنید. آیا شخصی حرکتی، شنیداری یا دیداری هستید؟ من شاگردی داشتم که موزیسین بود و می‌گفت انرژی را احساس نمی‌کند. من فکر کردم که امکان ندارد همچنین شخصی انرژی را احساس نکند. به او گفتم به بدن بیمار طوری گوش کن که انگار به یک موسیقی گوش می‌کنی. بعدازاینکه امتحان کرد به من خبر داد که بالاخره توانسته بدن بیمار را گوش کند و احساس کند. پس شما هم به همین منوال عمل کنید. اول خود را بشناسید که چگونه می‌توانید بشنوید.

یک دست از دیگری حساس‌تر است

محلی در بدن که احتیاج به بیوسن دارد را با دست ضعیف پویش کنید و این تمرین را هر دفعه انجام دهید تا هر دو دست به یک اندازه حساس شوند.

درجه بیوسن در دو دستتان فرق می‌کند

ممکن است در بدن بیمار جاهای زیادی باشند که احتیاج به بیوسن دارند و این به خاطر مقدار سمی است که درجاهای مختلف بدن است پس احتمال دارد که دستان شما تفاوت بیوسن بدن را احساس می‌کند و دستان شما مشکلی ندارد.

بیوسن بدن بیمار را در بدن خودتان احساس می‌کنید

اصلاً نگران نباشید بلکه سپاسگزار باشید. این روش خارق‌العاده ایست که شما به‌راحتی محل موردنیاز بیوسن را پیدا می‌کنید. دقیقاً بدن شما به‌صورت ابزار برای شما کار می‌کند. دقیقاً بر روی همان قسمت بدن بیمار کارکنید و متوجه می‌شوید که این حس در بدن شما سریع رفع می‌شود و نگران اینکه انرژی منفی بیمار به شما منتقل شود نباشید. ری-کی یک خیابان یک‌طرفه است.

بیوسن را در نوک یک انگشت یا پشت دست احساس می‌کنید

علت این است که ناحیه مبتلا به بیماری کوچک است. ممکن است بیمار شما سوراخی در دندانش داشته باشد، شما دستانتان را روی هر دو گونه می‌گذارید. شاید شما بیوسن را در بالای دندان خراب احساس کنید.

شاید بیوسن را به‌جای اینکه در دستانتان احساس کنید در جای دیگری احساس کنید. یکی از دوستان من بیشتر از اینکه بیوسن را در دستانش احساس کند در پاهایش احساس می‌کرد.

باز باشید و بگذارید که خودش را به شما نشان بدهد و به ندای درونتان ایمان داشته باشید اگر باز هم شک دارید از استادتان راهنمایی بگیرید.

پایان

به‌عنوان یک تازه‌کار با بیوسن کارکنید. هر فردی، هر بیماری، هر خاطره‌ای منحصربه‌فرد است. این را همیشه بدانید که تنها چیزی که مهم است داشتن قلبی پر از عشق است و دیگر هیچ. هر چه شما پاک‌تر و صاف‌تر شوید انرژی ری-کی بیشتر و بیشتر عمل می‌کند. من به شما قول می‌دهم که با انجام این تمرینات به‌طور مرتب به احساس زیبایی در دستان و در فرد متقابل و در روحتان خواهید رسید.

کسانی که شما با آن‌ها ری-کی کار می‌کنید با این دعا محافظت می‌شوند و آرزوی دکتر اوسویی که ری-کی، زمین را با عشق و سپاس‌گزاری شفا می‌دهد، برآورده خواهد شد.

 

 

مترجم: نوشین بهمن یار

نویسنده: فرانک ارجواپتر

منبع: مجله ری-کی نیوز