مقالات

شناخت پویش بیوسن(قسمت دوم)

این مقاله ادامه مقاله قبلی در مجله ری-کی نیوز است. بیوسن یا «توده بیمار» فرکانسی است که از یک تنش یا جراحت یا از یک قسمت مریض بدن مرتعش می‌شود و همچنین می‌تواند عکس‌العملی به وارد شدن انرژی ری-کی باشد. با سنجیدن این دو وضعیت یک درمانگر می‌تواند دریابد که کدام قسمت احتیاج به درمان دارد و یا چه مدت باید در آن قسمت بدن دستانش را نگه دارد.

همان‌طور که در قسمت اول این مقاله اشاره شد بیوسن 5 سطح دارد:

گرما

 گرمای شدید

 گزگز شدن و مورمور شدن کف دست

 نبض زدن و احساس سرما

 احساس درد در کف دست

چگونه با بیوسن کارکنیم؟

استاد اوسویی و استاد هایاشی به شاگردانشان می‌آموختند که به بدن گوش کنند و هم به جوابی که بدن به انرژی می‌داد گوش کنند.

بیوسن نباید با قدرت جسمی یا شهود اشتباه شود. در روش ژاپنی اعلام شده است که بیوسن منحصراً شهودی نیست بلکه بر اساس دریافت و هوشیاری است. برای هوشیار بودن باید سطح آگاهی را افزایش داد. برای شروع به اطلاعاتی که حس‌های خودتان در اختیارتان می‌گذارد توجه کنید. به بدن بیمار با حداکثر توجه و هوشیاری نگاه کنید. به کوچک‌ترین چیز هم توجه کنید. ممکن است بیمار نداند به چه چیزی نیاز دارد ولی بدنش می‌داند. در حقیقت بدن آن‌ها است که به شما نشان می‌دهد چه سطحی از بیوسن است. بیوسن توجه شما را جلب می‌کند و دست‌های شما را به‌طرف خودش می‌کشد و حتی روند درمان را به شما می‌گوید.

3 تکنیک قدیمی بیوسن

تکنیک اول:

این دقیقاً یک تکنیک نیست ولی برای مطلع شدن از وضع درمان گیرنده مفید است. کسی که بیمار است نزد شما می‌آید و مشکل جسمی خود را به شما می‌گوید. شاید درد یا ناآرامی در یک جای بدنش داشته باشد. شما دستانتان را در منطقه می‌گذارید و بیوسن را احساس می‌کنید. اگر بیوسن سطح 4 یا 5 را احساس کنید مشخص می‌شود که مسئله جدی است و احتیاج به‌دقت و درمان بیشتری دارد تا حدی که تعداد نوسانات قله و دره بیوسن کمتر شود و آن‌قدر ادامه بدهید تا به سطح 1 یا 2 برسد.

این تکنیک را من در مورد خانمی که غدۀ مثانه داشت انجام دادم. دکتر تشخیص داده بود که سنگ مثانه دارد و هیچ کاری به‌غیراز جراحی نمی‌توان کرد. من 5 روز کار گروهی روی او انجام دادم. روز اول بیوسن سطح 5 (قوی) را احساس کردم. در طول درمان یک نفر روی پاها و یک نفر روی سر و 2 نفر در موقعیت‌های دیگر کار کردند.

در تمام طول درمان من بر روی غده کار کردم. بیوسن 2 بار به قله رفت و درنهایت به سطح 4 رسید. احساس سردی در مثانه کردم که نشانه سطح 4 بود. من تصور کردم که سنگ‌ها به شن ریزه تبدیل شده است.
روز بعد ما دوباره بیوسن سطح 5 سبک را انجام دادیم. روز سوم احساس سوزش شدید در کف دستم کردم (سطح 3) و در پایان روز پنجم فقط احساس گرما کردم. من به او پیشنهاد کردم که یک چک آپ دیگر انجام دهد؛ زیرا می‌دانستم که بدن او به‌خوبی از خودش مراقبت می‌کند. قدرت شفا در او فعال شده بود و من مطمئن بودم که بدن، خودش را درمان می‌کند. تمام گروه همین احساس را داشتیم و بالاخره پزشکش در کمال تعجب جراحی را لغو کرد.

تکنیک دوم:

این تکنیک در ژاپن «ری جی هو» نام دارد و کاملاً روش دکتر اوسویی است که به شاگردانش می‌آموخت. این تکنیک در ری-کی «ری یو هو گاکائی» نام دارد و یکی از ستون‌های ری-کی است؛ و ترجمه آن «نشان روح» است.
راهنمای «ری جی هو»

دست را به حالت گشو بگیرید. تعظیم کوتاهی بکنید. حال آگاه باشید که ری-کی در شما به جریان درآمده است. (بیشتر ما آن را به‌صورت نبض یا موج بین دست حس می‌کنیم. کسانی که با ری-کی همسو شده‌اند خیلی فوری آن را احساس می‌کنند.)

 برای شفا و درمان شخص بدون هیچ قضاوتی دعا کنید.

دست‌ها را با همان حالت گشو به پیشانی خود ببرید. از ری-کی بخواهید که دستان شمارا به‌جایی که بیشتر احتیاج به درمان دارد هدایت کند. الهامی دریافت خواهید کرد که به شما می‌گوید دستانتان را به کجا ببرید.

این الهام را ممکن است به صورت‌های مختلفی دریافت کنید. ممکن است یک فکر یا یک احساس باشد. ممکن است یک تصور باشد. ممکن است به‌صورت ندای درونی باشد و به شما بگوید که به کجا بروید. ممکن است که حستان به شما بگوید که درمان گیرنده در چه حالی است. حتی ممکن است آن را در بدن خودتان احساس کنید که می‌توانید دقیقاً دستانتان را درهمان محل در بدن درمان گیرنده بگذارید و احساس کنید که در بدن خودتان در حال محو شدن است.

به‌هرحال به طریقی که هدایت را دریافت کردید بیوسن را شروع کنید و تا زمانی که به سطح 1 یا 2 کاهش یافت ادامه دهید. قسمت اول به الهام و شهود بستگی دارد ولی قسمت دوم به آگاهی‌تان بستگی دارد. این تکنیک ری-کی را به یک درمان خیلی جدی تبدیل می‌کند و هرکسی که با ری-کی کار می‌کند می‌تواند آن را یاد بگیرد. این تکنیک را برای پیشرفت در دریافت آگاهی و شهود در زندگی‌تان هم می‌توانید استفاده کنید.
تکنیک سوم

این تکنیک پویش بدن است. از قسمت سر بیمار شروع کنید و دستتان را چند سانتی‌متر بالاتر از بدن نگه‌دارید و به‌آرامی در هاله بیمار حرکت دهید. وقتی پویش می‌کنید به تغییرات ظریفی که در کف دستتان احساس می‌کنید توجه کنید تمام بدن را پویش کنید و جاهایی را که به شما علامت می‌دهد را به خاطر بسپارید. بعد دستانتان را در آن مناطق بگذارید و منتظر بمانید تا بیوسن در آن مناطق ظاهر شود. حتی می‌توانید از درون خودتان بدن درمان گیرنده را پویش کنید. دستانتان را روی بدن شخص بگذارید و به‌دقت گوش دهید همراه با عشق و صمیمیت و شما آهنگ بدنی را که لمس می‌کنید خواهید شنید. بدن و ذهن رازشان را به شما فاش خواهند کرد.

شاید دستان شما حساس باشند و یا پویش را به‌راحتی احساس کنند. شاید دستان شما به تمرین بیشتری برای دریافت آگاهی احتیاج داشته باشند. شاید یکدست حس قوی‌تری نسبت به دیگری داشته باشد. ولی اشتباه نکنید شاید آن منطقه در بیمار زیر دستان شما بیوسن کم‌وزیادی را نشان می‌دهد و حتی ممکن است فقط در یک انگشت احساس کنید (من در مقاله بعدی مجله ری-کی نیوز برای افزایش دادن آگاهیتان بیشتر توضیح خواهم داد.)

بیوسن یک ابزار بسیار قدرتمند است که اثر ری-کی و نتیجه درمان را افرایش می‌دهد. من شما را به تمرین و تجربه بیشتر تشویق می‌کنم، زمانی که شما اثر و عملکرد بیوسن را کشف کنید احساس جالبی خواهید داشت، فقط باید صبور باشید. من به شما اطمینان می‌دهم که ارزش کار کردن دارد.

 

نویسنده: فرانک ارجوا پتر

مترجم:نوشین بهمنیار

منبع: مجله ری-کی نیوز