مقالات

ری*کی و ستون فقرات

ری-کی و ستون فقرات (Reiki and the Spine)

رفع مشکلات ستون فقرات یکی از بخش‌های مهم شفا است. برای ایجاد سلامتی دائمی، عملکرد عادی و صحیح ستون فقرات بسیار مهم است. اگر انرژی درونی و پیرامون ستون فقرات به‌راحتی و آزادانه جریان نداشته باشد ممکن است به هر نحوی بر عملکرد کلی بدن تأثیرات منفی بگذارد. اگر مشکل ستون فقرات، مشکل مکانیکی و حرکتی باشد به‌طوری‌که جلوی عملکرد نرم و منعطف آن را بگیرد باعث بروز مشکلات مزمن عضلانی در بخشی از اعضای بدن خواهد شد.

حدود 80% مردم آمریکا در طول دوران زندگی خود، به‌نوعی با مشکلات ستون فقرات مواجه می‌شوند. علاوه بر درد و ناراحتی که با مشکلات ستون فقرات بروز می‌کند سطح کیفیت زندگی نیز پایین می‌آید. لذت بردن در دوران پیری، ورزش کردن، رقصیدن و مسافرت، ... بدون عملکرد صحیح ستون فقرات تقریباً غیرممکن است.

اگر ری-کی به‌طور مداوم و ماهرانه طی یک دوره طولانی انجام شود بسیاری از این مشکلات برطرف خواهد شد. در طول 15 سالی که به انجام تمرینات ری-کی مشغول هستم روش‌های درمانی خاصی برای معضلات ستون فقرات به‌دست‌آمده است. در این مقاله می‌خواهم برخی از مؤثرترین روش‌ها برای رفع این ناهماهنگی‌ها را به اشتراک بگذارم. امیدوارم با آگاهی از این دانش تمرینات ری-کی خود را پشتیبانی کنید.

* ستون فقرات به‌عنوان محور تقارن بدن

ستون فقرات محوری است که ازنظر روانشناسی، انرژی و مکانیک، بدن انسان را راست و درست نگه می‌دارد. عملکرد صحیح آن، رفاه و آسایش ما را به طرق مختلف در بر خواهد داشت و بالعکس ناهماهنگی در ستون فقرات بر رشته‌های عصبی که اعضاء، اندام‌ها و عملکرد بدن را به ستون فقرات متصل می‌نمایند اثر می‌گذارد و موجب ناخشنودی و مریضی می‌شود. جابجایی مهره‌ها در ستون فقرات علاوه بر درد و دیگر علائمی که در منطقه آسیب‌دیده سبب می‌شود، موجب آسیب رساندن و عملکرد بداندام‌هایی می‌شود که ریشه رشته‌های عصبی آن‌ها در منطقه آسیب‌دیده است. همچنین ناهماهنگی در قسمتی از ستون فقرات بر بخش‌های دیگر ستون فقرات نیز تأثیر می‌گذارد. به‌عنوان‌مثال جابجایی اندک مهره‌ها در قسمت پائینی ستون فقرات موجب جابجایی مهره‌ها در قسمت گردن می‌شود. اگر جابجایی به سمت چپ و راست باشد مشکلات سلامتی متفاوتی بروز خواهد داد.

* ستون فقرات و هفت چاکرای اصلی

چون چاکراهای اصلی مستقیماً از طریق سه کانال انرژی آیدا، ساشومنا، پین گالا، به ستون فقرات متصل هستند، ارتعاش مستقیم بین چاکراهای اصلی و اعضای متقابل بر روی ستون فقرات برقرار است.

برای اینکه بفهمید کدام چاکرا باعث ناهماهنگی ستون فقرات می‌شود کافی است نزدیک‌ترین مرکز انرژی را معین کنید.

برای ایجاد تعادل، چاکرای اصلی عقب و جلو را هم‌زمان درمان کنید. زمانی که ری-کی می‌دهید فاصله حدود 10 تا 20 سانتی‌متری را از بدن حفظ کنید تا بهینه‌ترین دسترسی را به انرژی بدن تضمین کنید. برای تأثیرگذاری بیشتر درمان چاکراهای اصلی، بهتر است از سمبل قدرت و سمبل ذهنی- احساسی استفاده شود.

* دومین چاکرای اصلی از عملکرد نرمال ستون فقرات پشتیبانی می‌کند

چاکرای دوم از جنبه‌ای ویژه با ستون فقرات در ارتباط است چراکه این چاکرا از کلیه‌ها و مریدین‌های وابسته به کلیه و مثانه حمایت می‌کند. مریدین مثانه در هر طرف ستون فقرات دو انشعاب دارد که از شانه تا لگن کشیده شده‌اند. درنتیجه تمام پشت بدن به‌نوعی تحت تأثیر مریدین‌های مثانه و کلیه‌هاست. به‌عنوان‌مثال، درد سیاتیک، ریشه در انرژی ضعیف کلیه دارد. درنتیجه برای درمان خیلی از مشکلات ستون مهره‌ها بهتر است به چاکرای دوم، کلیه‌ها، غدد فوق کلیوی، مریدین‌های مثانه انرژی بدهیم و آن‌ها را درمان کنیم.

با توجه به اینکه چاکرای دوم با عنصر آب در ارتباط است، کمیت و کیفیت آبی که روزانه مصرف می‌شود برای سلامت و صحت ستون فقرات بسیار مهم است. برای سلامت ستون فقرات، مصرف 35 میلی‌متر به ازای هر کیلوگرم جرم بدن، ضروری است. بیش از 80% قابلیت جذب ضربه‌های مکانیکی ستون فقرات، توسط آبی که در مهره‌ها وجود دارد تأمین می‌شود. در صورت بهبود کیفیت آب معمولی لوله‌کشی، بهتر است آن‌ها را با سیستم‌های مناسب فیلتر کنیم و سپس با قرار دادن سنگ‌های کوارتز شفاف، کوارتز رز، یاقوت ارغوانی به مدت حداقل یک ساعت انرژی بدهیم. بعدازاین مدت آب طعم بهتری خواهد گرفت و با انرژی قوی روحانی بدن شما را پر می‌کند.

* حالت‌ها و موقعیت‌های خاص برای درمان ستون فقرات با ری-کی

کف یک دست را بر روی مهره گردن، درست همان‌جایی که وقتی گردن را خم می‌کنیم برجسته می‌شود، قرار دهید، کف دست دیگر را بر روی استخوان خاجی قرار دهید. در این دو ناحیه علاوه بر چاکراهای اصلی چاکراهای فرعی زیادی وجود دارد. به دلیل وجود این نقاط و ارتباطات، انرژی ری-کی در کل ستون فقرات توزیع می‌شود. این روش درمان ستون فقرات، به‌عنوان درمان اصلی و پایه می‌تواند استفاده شود، البته روش‌های متفاوت دیگری نیز وجود دارد.

همچنین قسمت میانی پاها، به دلیل اینکه جزو ناحیه‌ای است که به ستون فقرات و چاکراهای اصلی بازتاب می‌دهد مورداستفاده قرار می‌گیرد. لحظاتی ماساژ نرم و آرام قبل از ری-کی، می‌تواند اثر درمان را بیشتر کند. اگر شما کارورز مرحله 2 هستید می‌توانید از سمبل‌های قدرت و ذهنی- احساسی برای کمک به درمان استفاده نمایید.

* یک تکنیک برای ارتقا هماهنگی جریان انرژی در ستون فقرات حین درمان

هر وقت می‌خواهید ستون فقرات را درمان کنید یک دسته یاقوت ارغوانی و دودسته سنگ فلوریت را حدود 10 سانتی‌متر بالای سر شخص قرار دهید و یک سری سنگ مشابه را حدود 10 سانتی‌متر زیر چاکرای ریشه (بین مقعد و آلت تناسلی) در قسمت بالائی بین دو ران قرار دهید. اگر قرار دادن سنگ‌ها بین ران‌ها مقدور نیست آن‌ها را حدود 20 سانتی‌متر زیر دو کف پای شخص قرار دهید و یک‌تکه سنگ دو سر (مثل چوب یا عصا) از کوارتز شفاف را به‌گونه‌ای که یک سر آن به سمت 3 تکه سنگ و سر دیگر آن به‌طرف کف یکی از پاهای شخص اشاره کند قرار دهید.

این تکنیک خاص رنگین‌کمان ری-کی است که در اواخر دهه 90 میلادی برای بهبود شفای ستون فقرات و سایر ارگان‌های انرژیائی مرتبط و کانال‌های انرژی ایجاد کرده‌ام.

همچنین این تکنیک برای ایجاد هارمونی و هماهنگی جریان انرژی روحانی در ستون فقرات و جلوگیری از مشکلات ناشی از انسداد انرژی که در برخی موارد باعث بالا رفتن ناهماهنگی انرژی کندالینی می‌گردد، کاربرد دارد.

انرژی کندالینی، انرژی قدرتمند و روحانی است که بر مرکز و پایه ستون فقرات همه انسان‌ها متمرکز است. با پیشرفت‌های شخصی و روحانی این انرژی آزاد می‌شود، سپس با افزایش فرکانس انرژی‌های بدن، آن‌ها را به سطوح روحانی می‌رساند. البته در مواردی ممکن است که این انرژی قدرتمند روحانی و الهی به‌صورت ناقص رها گردد و موجب بروز مشکلات جدی شود. تکنیک فوق‌الذکر، مانع بروز چنین مواردی می‌گردد. اگر شخصی در طول درمان ستون فقرات واکنش سفت‌وسخت نشان داد در استفاده از سنگ‌های اضافه یاقوت ارغوانی در بالای سر و پائین پاها آزاد و مختار هستید. همچنین می‌توانید بالای وسط هر یک از شانه‌ها و استخوان خاجی (مقابل چاکرای دوم بر پشت کمر) چندتکه دومرتیریت قرار دهید.

* سنگ‌های شفابخش مفید و سودمند

استفاده از کریستال‌ها، قدرت شفابخش الهی درمان ری-کی را افزایش می‌دهد. قرار دادن سنگ در کف دست‌ها هنگام انجام ری-کی، یکی از رایج‌ترین و مؤثرترین تکنیک‌ها است. سنگ قدرت شفابخشی خود را به ری-کی می‌افزاید و همچنین پذیرش انرژی ری-کی بدن را بالا می‌برد درنتیجه باعث جذب و کشش بیشتر انرژی می‌گردد. ری-کی، به‌صورت روحانی باعث افرایش قدرت شفابخشی سنگ‌ها می‌شود خصوصاً اگر شما پیش از درمان، آن‌ها را به مدت چندین دقیقه انرژی دهید و با آن‌ها ارتباط دوستانه برقرار کنید.

آپاتیت: باعث احیای سلول‌ها خصوصاً استخوان‌ها می‌گردد. به‌طورکلی مشکلات مفاصل را درمان می‌کند و موجب احیای استخوان‌های شکسته می‌شود. موجب افزایش انعطاف‌پذیری در همه سطوح و افزایش قدرت غلبه بر ضعف‌های شخصیتی می‌گردد.

لعل (نار سنگ): موجب افزایش سیستم سوخت‌وساز می‌گردد. متابولیسم باعث بالا بردن قدرت و استحکام و همچنین قدرت احیای ستون فقرات می‌شود. لعل، موجب ایجاد انگیزه برای غلبه بر باورهای منفی و سایر انسدادهاست. این سنگ فوق‌العاده، لذت بردن از زندگی مادی اما به‌صورت روحانی را میسر می‌کند همچنین به گسترش تفکرات جدید و مثبت کمک می‌کند.

یشم سبز: مهره‌ها و رباط‌های مرتبط را قدرتمند می‌کند. برای کلیه خوب است.

کهربای سیاه: برای درمان هر نوع مشکلات ستون فقرات و مهره‌ها مفید است.

کونزیت: درد کمر، سیاتیک و مشکلات مرتبط با اعصاب را هماهنگ می‌کند. مفاصل را درمان می‌کند و موجب آرامش عضلات می‌شود.

کلسیت نارنجی: همه مشکلات مهره‌ها را رفع می‌کند.

کلسیت سفید: موجب تقویت و شفای ساختار استخوان‌ها می‌گردد. به صورت روحانی باعث تقویت شخصیت مثبت، همچنین افزایش عزت نفس می‌شود.

فلوریت سفید: استخوان‌ها را تقویت می‌کند. مفاصل را شفا می‌دهد. عملکرد سیستم عصبی را پشتیبانی می‌نماید.

تورمالین (هندوانه‌ای): از شفا و احیای مجدد اعصاب ستون فقرات پشتیبانی می‌کند.

تورمالین (سیاه): به عضلات آرامش می‌دهد و موجب رفع انسداد انرژی مریدین های مثانه و عضلات کمر می‌گردد.

نکته: اگر شما می‌خواهید سنگ‌های خود را به صورت روحانی فعال کنید به کتاب‌های «رنگین کمان ری-کی» و «چاکرا- انرژی- کارت» نوشته من، انتشارات «لوتوس لایت- شانگریلا« مراجعه نمائید. قدرت شفای کریستال هائی که بصورت روحانی فعال شده‌اند به مراتب بیشتر و فرکانس آنها به مراتب بالاتر از کریستال‌های فعال نشده می‌باشند. اگر کریستال‌ها را بصورت روحانی فعال کنید برای اثرات قوی شفا نیازی به سنگ‌های بزرگ ندارید این سنگ‌ها می‌توانند بدون نیاز به پاکسازی زمان زیادی فعال باشند و در مقابل تاثیرات منفی مقاومت بیشتری نشان می‌دهند.

* روغن ری-کی برای شفای ستون فقرات

برای تهیه این روغن، شما به 200 میلی لیتر روغن کنجد یا زیتون (ارگانیک یا طبیعی) نیاز دارید. آنرا با دو قاشق غذاخوری از روغن «سنت جانز ورت» (روغن گل راعی، این گل در زبان انگلیسی نام خود را از شوالیه‌های سنت جان دارد که در میادین جنگ از آن برای درمان زخمها استفاده می‌کردند. گلی است زرد رنگ.) مخلوط کنید، یک تکه کوارتز شفاف، سیترین طبیعی، رز کوارتز، یاقوت ارغوانی و فلوریت داخل روغن بندازید. به روغن حدود 30 دقیقه انرژی ری-کی بدهید. اگر کارورز ری-کی سطح 2 یا بالاتر هستید از سمبل قدرت استفاده کنید. سپس تکه‌ای کریستال را از روغن خارج کنید و آنها را کاملاً با صابون که از مواد طبیعی و بی بو تولید شده شستشو دهید. برای انجام یک تجربه فوق العاده پیشنهاد می‌کنم که سنگ‌ها را بلافاصله بعد از اینکه از روغن خارج کردید برای یک ماساژ استفاده ننمائید.

نکته! برای درمان و شفای قویتر، شاید علاقمند به استفاده از کارت‌های انرژی که مشخصاً بر عملکرد ستون فقرات مؤثر است باشید و روغن ری-کی را همانگونه که در کتابم توضیح دادم با آن شارژ کنید.

* ماساژ ری-کی برای ستون فقرات

از روغن ولرم برای یک ماساژ ملایم و آرام استفاده نمائید. انگشت اشاره و میانی یکی از دست‌های خود را در طرف چپ و راست قسمت بالائی مهره‌های گردن قرار دهید. با حرکات نرم و ملایم ماساژ دهید. در تمام مدتی که ماساژ می‌دهید انگشتان باید بر روی مهره باشند و از آن جدا نشوند بصورت خیلی آرام، ستون فقرات را مهره به مهره به پائین بروید اگر روغن بیشتری نیاز شد بزنید. هیچوقت با زور و خشن عمل نکنید.

پس از اتمام ماساژ در قسمت انتهای ستون فقرات، از جا بلند شوید تا تمام قسمت‌های ستون فقرات را با استفاده از دست‌ها انرژی دهیم. در هر موقعیت حداقل 3 دقیقه ری-کی بدهید. برای پایان کار، کف یک دست را در قسمت مرکزی گردن بر روی ستون فقرات و دست دیگر بر روی استخوان خاجی، پشت چاکرای دوم قرار دهید، حدود 5 دقیقه بر این موقعیت تمرکز کنید. سپس برای 5 دقیقه کف هر دو پا را درمان کنید. پس از این بهتر است شخص حدود 30 دقیقه استراحت کند.

نکته! اگر شخص از بیماری پوکی استخوان رنج می‌برد بهتر است از این تکنیک استفاده نکنیم.

* شفای روحی روانی برای رفع مشکلات ستون فقرات

برای پشتیبانی از فرآیند درمان ستون فقرات، استفاده از ری-کی برای درمان‌های روحی و روانی نیز می‌تواند مشکل گشا باشد. کسب مدرک ری-کی سطح 2 و آموزش‌های لازم پیش نیاز استفاده از این تکنیک است. برای هماهنگ کردن مشکلات ستون فقرات، نکات زیر اثبات شده است. برای رفع موارد خاص و مشخص می‌توانید به کتاب «چاکرا-انرژی -کارت» من رجوع کنید. برای هماهنگی مشکلات سخت و جدی ستون فقرات روزانه 5 تا 10 دقیقه، ری-کی شفای روحی و روانی انجام دهید.

تائیدات ری-کی:

آگاهانه تصمیم می‌گیرم که به خودم احترام بگذارم و شخصیت واقعی خودم را به دیگران نمایش دهم.

استوار و مطمئن با هر شرایطی در زندگی روبرو می‌شوم.

عشق و محبت تمام ذرات وجودم را فراگرفته است و انعطاف و مثبت اندیشی را برای من به ارمغان آورده است.

مانند آب خودم را با تمام نفوذهای خارجی مطابقت می‌دهم البته انجام نیازهای حقیقی و مسیر روحانی خودم را فراموش نمی‌کنم.

آنچه را که باید فراگیری کنم با عشق و امید با خود یکی می‌کنم.

درمان و شفای ستون فقرات، درمان و شفای مرکزیت خودتان است. امید است که عشق و روشنایی همیشه با شما باشد و شما را در طول مسیر خود راهنمایی کند. ری-کی، تمام‌کارهای مثبتی که می‌خواهید انجام دهید را تقویت می‌کند.

 

 

با تشکر - والتر لوبک

مترجم: پرنگ جودت