مقالات

پنج راز متحول کننده گشو

 

چی می‌شد اگر با یک روش ساده سیستم اعصابمان را تسکین می‌دادیم، با آرامش و تمرکز بر ذهن و جریان پرتوالهی درهسته وجودیمان؟ چی می‌شد اگر به‌سادگی با بهم آمدن دست‌ها و تمرکز بر فضای بین آن‌ها انجامش می‌دادیم؟

در این مقاله پنج راز متحول کننده مراقبه گشو را یاد می‌گیرید، همچنین می‌آموزید چگونه می‌توانید با این مراقبه برای یک تحول عمیق و مؤثر در تمرینات پرتوالهی خود استفاده کنید.

همان‌طور که می‌دانید استاد اوسویی در سال‌های 1920 برای انجام تمرینات روحی و گرفتن روزه به‌قصد رسیدن به «روشن‌بینی» که در آن شخص می‌تواند هدف اصلی زندگی خود را دریابد به کوه‌های کوراما رفت. در نیمه شب بیست و یکم نور عظیمی از بالای سر استاد به ذهن ایشان وارد شد نخست فکر کردند که رعدوبرق به ایشان برخورد کرده و از هوش رفتند. وقتی بهوش آمدند از فرکانس بالای انرژیی پر شده بودند و دانستند این همان آرامش عمیق و هدایت درونی است که در جستجویش بودند. استاد اوسویی دریافتند که نه‌تنها هوشیاریشان ارتقاء یافته، بلکه انرژی شفای عمیقی را نیز کسب کرده اند. به‌عنوان یک کارورز پرتوالهی می‌دانیم که استاد خیلی زود شروع به آموزش و استفاده از این انرژی کرد و نام آن را «ری-کی» نهاد. ایشان برای پیشرفت و تقویت این انرژی قدرتمند، مراقبه 5 اصل را برای شاگردان طراحی کردند، صبح و شب انجام دهند تا هم در زندگی و هم در درمان با ری-کی با آن کار کنند. حالت دست‌ها را در این مراقبه «گشو» نامیدند به معنی «به هم آمدن دست‌ها» که در غرب نیز هنگام دعا انجام می‌دهیم.

چه چیز خاصی در به هم آمدن دست‌ها وجود دارد که استاد اوسویی اصرار به انجام آن داشتند و آن را یکی از اساس ری-کی نهادند؟ آیا استفاده از این حالت می‌تواند در عمق مسیر معنوی شاگردان تأثیری داشته باشد؟ در اینجا 5 راز متحول کننده حالت گشو که می‌تواند اثر مثبتی در تمرینات معنوی ری-کی شما داشته باشد را می‌آورم:

1.حالت گشو دسترسی اسان به نقطه کانونی را میسر می‌کند

داشتن یک نقطۀ کانونی آسان‌ترین راه برای آغاز یک مراقبه است. تمرکز بر یک‌چیز، وقتی‌که ذهن خالی‌شده است و با برگشت به آن نقطه، به‌سادگی تکنیک مراقبه با آرامش ذهن آغاز میشود.چون ما با دستان خود همه کارهایمان را انجام می‌دهیم، آگاهی حسی فوق پیشرفته یی درکف دست هایمان داریم که این باعث میشود دستان مان دسترسی به نقطۀ کانونی را آسان تر کنند.

2.تمرکز بر حس درونی بر آرامش ذهن اثر می‌گذارد

مهارت شما در احساس حس درونی بدنتان را «تحریک درونی» می‌نامند. تحریک درونی، قسمتی از مغز شما را که با فرآیند احساسات و عواطف و توجه در رابطه است را فعال می‌کند. این قسمت در مغز شما فراتر از کلام است، آن‌ها غیرقابل تحلیلند پس افکار جایی در آنجا ندارند. وقتی‌که برای مراقبه در حالت گشو قرار می‌گیرید می‌توانید تمرکز را بر حس‌های کف دست و انگشتان ببرید، درنتیجه فعال شدن و تقویت این حس‌ها و توجه به این حس‌ها، قسمت تحلیلات مغز شما محو می‌شود و سپس افکار شما محو می‌شوند.

3.گشو سمت راست و چپ بدن و مغز شما را یکی می‌کند

طرف راست و چپ مغز شما هرکدام مسئول اعمال خاصی هستند، طرف چپ مغز با تجزیه‌وتحلیل، منطق، زبان، ریاضی، علم، نویسندگی و کنترل دست راست در ارتباط است و طرف راست مغز با خلاقیت، تجسم، شهود، موسیقی، آگاهی فراتر و کنترل دست چپ در ارتباط است.

آیا تابه‌حال به این نتیجه رسیده‌اید که از فکر کردن زیاد دچار استرس می‌شوید؟

وقتی این اتفاق می‌افتد سمت چپ مغز شما فعالیتش زیاد می‌شود درحالی‌که فعالیت راست مغز کم می‌شود، این ناهماهنگی باعث استرس شدید شده و اشتیاق و توانایی بدن برای جنگیدن یا ترمیم بیماری کاهش می‌یابد و باعث بیماری‌های جدی می‌شود، احساسات از بین می‌رود و ارتباط شما با انرژی حیات و روح قطع می‌شود. به همین دلیل، به‌سادگی «به هم آمدن دست‌ها» پادزهر این ناهماهنگی و احساس جدایی است. با این حالت ساده شما می‌توانید رابطۀ بین سمت راست و چپ بدن و مغز خود را برقرار کنید که براستی تکنیکی قدرتمند و شفابخش است.

4.گشو میزان احساس را در دست‌ها و بدن شما توسعه می‌دهد

زمانی که شما بر حس کف دست خود تمرکز می‌کنید آگاهی حسی خود را فعال می‌کنید. باعث تحریک تولید نرون‌های جدید متصل‌کننده به قسمت‌هایی از مغز که با اطلاعات ماورایی شعورمند ارتباط دارند، می‌شوید که درنتیجه شما به اطلاعات فراتری که در بدن شما موجودند، آگاه می‌شوید. همین‌طور که سطح آگاهی فرازمینی خود را توسعه می‌دهید توانایی شما در حس انرژی زندگی و قدرت حیات معنوی‌تان بیشتر می‌شود چه در درون و چه در بیرون. این توانایی به شما در شفای خود کمک می‌کند. با روش به هم قرار دادن دست‌ها به یکدیگر و توجه به حس آن می‌توانید به آگاهی‌های معنوی بیشتری دست یابید و همچنین این روش می‌تواند رشد آگاهی‌تان به نیروی حیات جهانی که سرچشمه همه موجودات است و به نفع همه کار می‌کند، را سریع‌تر کند.

5.گشو احساس معنوی درون شما را فعال می‌کند

در عمق وجود شما، کانالی است که از چاکرای ریشه شما مستقیم به سمت بالا تا چاکرای تاجی، در کانال مرکزی بدن شما وجود دارد. این کانال با ماهیت معنوی شما در ارتباط است که انرژی اولیه جهانی در آن دمیده شده. وقتی به حس مابین دستان تمرکز می‌کنید و جریان انرژی را در انگشت‌ها احساس می‌کنید به فعال کردن و توسعه آگاهی‌تان به انرژی ریکی که در کانال مرکزی جریان دارد کمک کرده‌اید.

 می‌توانید آن را امتحان کنید لطفاً الآن با من این تجربه را انجام دهید:

در یک جای راحت بنشینید. سمبل قدرت را در کف دست‌ها بکشید، اگر پرتو الهی را گرفته‌اید سمبل آنرا استفاده کنید، دستان را به حالت گشو یا دعا در جلوی قلب به هم بیاورید. بدانید که در حال انجام عمل مقدسی هستید که نیروی انرژی پرتوالهی را در درون شما گسترش می‌دهد.

به‌آرامی چشم‌ها را ببندید و پرتوالهی را در کف دست‌ها و انگشتان احساس کنید. می‌توانید تصور کنید که این احساس به‌صورت گرما یا شعله‌ای‌ در بین دستان شماست. توجهتان را تا جایی که آن را واقعاً احساس کنید ادامه دهید.

یک‌بار که احساس آگاهی فراتر را در دستان خود داشته باشید می‌توانید انرژی پرتوالهی که در انگشت میانی است را کاملاً احساس کنید و دوباره می‌توانید آن را به‌صورت یک شعله یا گرما در انگشت میانی تصور کنید.

یک‌بار که احساس آگاهی فراتر را در انگشت میانی داشتید آن را به کانال مرکزی خود به سمت بالا در مرکز بدنتان وصل کنید. تصور و احساس کنید به‌صورت گرما یا شعله به مرکز بدن شما جاری است، از چاکرای ریشه تا تاجی. ببینید که پرتوالهی هم در انگشت میانی و هم در کانال مرکزی بدنتان به سمت بالا جاری است.

سپس احساس و تصور کنید که پرتوالهی شما را احاطه کرده و تمام بدن شما را تحت تأثیر قرار داده، متمرکز بمانید و در آن غوطه‌ور باشید تا جایی که کاملاً در پرتوالهی فروبروید.

حال احساس آرامش می‌کنید؟ آیا ذهنتان متمرکزتر و آرام‌تر شده؟ آیا احساس تسکین از انرژی جاری و اتصال معنوی‌تان می‌کنید؟ آیا پرتوالهی را در درون و اطراف خود حس می‌کنید؟ تصور کنید اگر این تمرین را در آغاز و پایان هرروز انجام دهید چه تفاوتی در احساس شما خواهد داشت؟ تصور کنید چقدر می‌توانید آرامش درونی، اتصال معنوی و هدف زندگی خود را رشد دهید. تصور کنید در زمان‌هایی که دچار استرس زیاد، ناهماهنگی و درد هستید چگونه گشو به‌سادگی آرامتان می‌کند تا بُعد معنوی خود را دوباره به دست آورید.

 

منبع:

مجله ریکی نیوز بهار2017                                                                                                                       

نویسنده کوین شونینگر

ترجمه نوشین بهمن­یار