مقالات

استفاده از ری-کی در طول روز

 

استفاده از پرتوالهی در طول روز

اغلب اوقات پس از دریافت اولین دوره پرتوالهی حجاب‌های اساسی از بین می‌روند اما پس‌ازاینکه ما به زندگی روزمره و الگوهای قدیمی کشیده می‌شویم گاهی پرتوالهی در این میان گم می‌شود حتی پس از سال‌ها تمرین پرتوالهی این امکان وجود دارد که ما تحت تأثیر نیازهای زندگی قرارگرفته و ارتباط خود را با پرتوالهی از دست بدهیم زیبایی پرتوالهی در این است که محدود به استفاده از آن به‌واسطه دست‌ها نمی‌شود کاربرد پرتوالهی نامحدود است و می‌تواند به زندگی روزمره آورده شود پیشنهاد‌ها ذیل به شما کمک خواهد کرد که هم با انرژی پرتوالهی که همواره در درون شماست و هیچ‌گاه ناپدید نمی‌شود، در ارتباط بمانید و هم با فنون پایه که به شما کمک می‌کنند ارتباط خود را با پرتوالهی و بسیاری از فواید فیزیکی، ذهنی، احساسی و روحی برقرار نگه‌دارید.


پرتوالهی و مراقبه

می‌توانید روز خود را با پرتوالهی آغاز کنید. بسیاری پرتوالهی را با تمرینات مراقبه‌ای و صبحگاهی و عصرانه خود تلفیق می‌کنند این می‌تواند به‌سادگی گفتن جمله «من پرتوالهی را به مراقبه و به‌روز خود دعوت می‌کنم» باشد. یکی از ارکان پرتوالهی دکتر اوسویی مراقبه گشو است. هر زمان که شما کف دستان خود را در مراقبه گشو بر روی‌هم می‌گذارید و پرتوالهی را به درون دعوت می‌کنید گرمای پرتوالهی را در کف دستان خود احساس می‌نمایید که به‌تدریج به درون بدن و ذهن شما سفر می‌کند. این مراقبه ساده یک جلسه کامل دریافت پرتوالهی را به شما عرضه می‌کند چراکه تمامی نقاط پایانی اعصاب بدن شما که به‌تمامی اعضا بدن متصل هستند در کف دستان شما قرار دارند شما می‌توانید این مراقبه را برای پنج، ده و یا بیست دقیقه و یا هر زمان که برایتان مناسب است انجام دهید. این مراقبه می‌تواند یک نیروی فوق‌العاده برای شروع روز به شما هدیه دهد. همچنین می‌توانید مراقبه‌ای مشابه را در پایان روز انجام دهید و یا به‌طور کامل به خود پرتوالهی دهید می‌توانید پرتوالهی را به خواب شبانه خود دعوت کنید و هر یک از سمبل‌ها را برای حمایت و تقویت یک استراحت خوب شبانه در اتاق‌خواب خود رسم نمایید اغلب اوقات افراد به خود کمک می‌کنند تا به خواب بروند و چنانچه در نیمه‌شب از خواب بیدار شوند پرتوالهی کمک می‌کند تا دوباره به خواب بروند این کمک با قرار دادن کف دست‌ها بر روی یکی از قسمت‌های مشخص‌شده در پرتوالهی و احضار هر یک از سمبل‌ها انجام می‌گیرد. سمبل کارونا شانتی در این مورد بسیار اثربخش است و همین‌طور سمبل ذهنی احساسی اوسویی.


پرتوالهی در عادات صبحگاهی و عصرگاهی

شما می‌توانید پرتوالهی را به استحمام صبحگاهی و یا عصرگاهی خود دعوت کنید اگر شما با سمبل‌ها همسو شده‌اید می‌توانید سمبل قدرت را به سر دوشی رسم نمایید تا جریان پرتوالهی همراه با آب جاری شود. همچنین می‌توانید سمبل قدرت را هنگام شستشوی بدنتان رسم نمایید و هم‌زمان با دوش فیزیکی، دوش انرژی نیز بگیرید همین کار را نیز هنگام مسواک زدن انجام دهید.

پرتوالهی و آشپزی/تغذیه

پرتوالهی را بر غذای خود و مراحل تهیه آن جاری کنید پرتوالهی را در کف دست‌ها یا چشم‌ها جاری کنید و به هر آنچه می‌پزید یا آماده می‌کنید با این نیت که پرتوالهی به غذای شما برکت می‌دهد قبل از خوردن غذای خود دستان خود را برای 30 ثانیه بر روی غذا قرار دهید و جریان پرتوالهی را جهت افزایش انرژی آن و کمک به هضمش برقرار سازید. این عمل به‌طور خاص زمانی که در رستوران غذا می‌خوردید و نمی‌دانید که چه کسی آن را طبخ نموده، مؤثر است.


پرتوالهی و تکنولوژی

یکی از اعمال موردعلاقه من برقراری پرتوالهی در کارم با ماشین‌آلات و ابزار تکنولوژیک است. پرتوالهی را به کامپیوتر و کارهای کامپیوتری دعوت کنید هرکدام از سمبل‌ها را مانند سمبل ذهنی احساسی و سمبل راه دور استفاده کنید تا باعث شفافیت تعادل و ارتباط مؤثر و نیز تکمیل موفقیت‌آمیز پروژه‌ها گردد. پرتوالهی را به تلفن خود و تمام تماس‌های راه دور خود دعوت کنید تا بهترین و بالاترین پیامدها از تمام تماس‌ها متن‌ها و ایمیل‌های خود دریافت نمایید وقتی‌که به ماشین خود مراجعه می‌کنید پرتوالهی را تصویر نمایید به‌خصوص سمبل قدرت را که تمام اتومبیل شما را از ابتدا تا انتها در برمی‌گیرد و به‌توسط آن نیروی مضاعفی می‌یابد که در طول سفرتان شما را محافظت می‌کند.


پرتوالهی و آواز

شما می‌توانید آوازهای سمبل‌های پرتوالهی را در طول روز بخوانید. من آوازهای پرتوالهی جاناتان گلدمن را اکیداً توصیه می‌کنم. شما می‌توانید آن‌ها را به‌آرامی زمانی که دیگران حضور دارند زمزمه کنید و یا به‌تنهایی و یا در حضور جمعی که تمرین پرتوالهی می‌کنند با صدای بلند بخوانید.

خواندن آهنگین سمبل‌های پرتوالهی راه دیگری برای دعوت از پرتوالهی در مکانی است که حضور دارید و می‌توانید به موضوع کاری انجام می‌دهید و یا به طول روز خود تمرکز و توجه نمایید و انرژی را معطوف آن نمایید.

این می‌تواند در هنگام پخت‌وپز، نظافت، استحمام، رانندگی و یا هر فعالیت دیگری انجام شود. به‌عنوان‌مثال شما می‌توانید در هنگام نظافت منزل آواهای سمبل‌های پرتوالهی را بخوانید و با این روش کار عموماً خسته‌کننده گردگیری و نظافت را با بالا آوردن سطح انرژی لوازم منزل، راحت‌تر انجام دهید.

پرتوالهی و ارتباطات

می‌توان پرتوالهی و سمبل‌های آن را در ارتباط‌ها بکار برد. سمبل ذهنی احساسی را میان خود و طرف مقابل رسم نمایید تا انرژی شما را همگن نماید و از ارتباطی خوب حمایت کند و برای تداخل‌ها و سوء تفاهم­ها یاریتان دهد. این کار می‌تواند در ملاقات‌های کاری، ارتباطات شخصی با دوستان، فامیل و خانواده انجام شود. همچنین این کار یک ابزار بسیار مناسب برای همگن کردن انرژی‌های فی‌مابین در اولین ملاقات است. اغلب اوقات این روش می‌تواند به شما کمک کند تا احساس آرامش و امنیت بیشتری در موقعیت‌های جدید نموده و تطابق و درک بهتری در موضوعات ایجاد نماید.


مراقبه و تفکر در پرتوالهی

به‌سادگی و تنها با تفکر و تمرکز بر روی پرتوالهی، جریان انرژی آن در شما تأثیر مثبتی بر روی خودتان، روزتان و دیگران در اطراف شما خواهد داشت. پرتوالهی می‌تواند در باغبانی، با حیوانات خانگی، با فرزندان، در دفتر کار، در ملاقات‌های کاری و تجاری و یا در طبیعت مورداستفاده قرار گیرد. شما می‌توانید پرتوالهی را از طریق چشمانتان و یا حتی کف پاهایتان هنگام راه رفتن جاری و برقرار نمایید. تنها اجازه دهید تا پرتوالهی در شما جاری شود زمانی که در ترافیک هستید و یا در انتظار در صفی هستید و یا به ملاقات دوستان در شامی حضور دارید و یا هر جای دیگر.

راه‌های بی‌شماری برای آوردن پرتوالهی در زندگی روزمره وجود دارد تا از شما برای ارتباطی مؤثرتر با خودتان، زندگی‌تان و انرژی پیرامونتان حمایت نماید. استفاده مداوم از انرژی پرتوالهی مراقبت و حمایتی پیشگیرانه در همه ابعاد وجودی انسان است اعم از فیزیکی، احساسی و روحی. این عمل نیاز به کمترین درگیری و فعالیت دارد که هم از سلامت شخصی انسان حمایت می‌کند و هم به بهبود شرایط محیطی و در کل سطح انرژی و سلامت کره زمین کمک می‌کند. به خود این اجازه را بدهید تا راه‌های خلاقانه‌ای را برای به جریان انداختن انرژی پرتوالهی در زندگی روزمره‌تان بیابید. شاید که این ابزارها به تجدید ارتباط شما با پرتوالهی کمک نموده و انرژی تازه‌ای را در تمرینات و زندگی روزمره‌تان پدیدآورند

 

منبع: مجله ری-کی زمستان 2012

نویسنده:هایدی میتینگ

مترجم: امین بیوک