مقالات

آیا ری-کی صدمه میزند

 

افرادی که پرتوالهی کار می‌کنند و زمانی که پرتوالهی را به دیگران توضیح می‌دهند یا در رسانه‌ها یا گروه‌های اجتماعی مطرح می‌کنند به‌طور یقین به این سؤال روبرو خواهند شد که آیا پرتوالهی می‌تواند آسیب برساند؟ من به شما می‌گویم:جواب خیر است پرتوالهی هرگز صدمه نمی‌زند.

بیایید کمی عمیق‌تر به موضوع نگاه کنیم. به بعضی تصورهای غلطی که در مورد تمرین پرتوالهی و تأثیر آن روی افراد با شرایط خاص است نگاهی بیندازیم؛ و درجایی که پای‌کار با انرژی به روش آگاهانه و ایمن به میان می‌آید، با دقت بیشتری انتظاراتمان از طبیعت انسانی و مسؤولیت‌های فردی‌مان را بررسی کنیم.

در کلاس‌های پرتوالهی­ام به این نکته اشاره می‌کنم که شکل‌های مختلف انرژی در اطراف ما وجود دارد مثل غذا که در بدن به انرژی موردنیاز روزانه تبدیل می‌شود، انرژی رعدوبرق که شبکه مام زمین را شارژ می‌کند، انرژی حاصل از امید و رؤیاها که به شکل امیال درمی‌آیند.

انرژی شکل‌های متفاوتی دارد که در برخی موارد نتایج آن مثبت و مطلوب نیست؛ مانند انرژی رعدوبرق که باعث تخریب ساختمان‌ها می‌شود، احساسات مردم که بعضاً به خودشان یا دیگران آسیب وارد می‌کند؛ بنابراین اگر شما روی انرژی زمین و عناصر مرتبط با آن کار می‌کنید یا اگر از انرژی خودتان استفاده می‌کنید برای انتقال این انرژی به دیگران باید بسیار مراقب و هشیار باشید.

پرتوالهی انرژی کاملاً آگاهانه و بی‌نظیر احساس و امیال است. پرتوالهی به تأیید ما، فهم ما و اعتقاد ما بستگی ندارد، به همین سادگی. پرتوالهی انرژی زندگی است که به سمت والاترین هدفش هدایت می‌شود. انرژی پرتوالهی منبع خالص عشق و روشنایی ست. البته که همه ما در مورد بعضی نبایدهای پرتوالهی شنیده‌ایم:

به‌عنوان‌مثال به استخوان شکسته پرتوالهی ندهید زیرا انرژی پرتوالهی باعث بهبود سریع استخوان شده قبل از اینکه در راستای طبیعی خود قرار گیرد. یا اینکه به مریضی که دارای سرطان هست پرتوالهی ندهید چون باعث دادن انرژی به غده سرطانی شده و به رشد آن کمک می‌کند، یا اینکه به کسی که دارای فشارخون پایین دارد پرتوالهی ندهید زیرا باعث پایین‌تر آمدن فشارخون می‌شود یا مثلاً به کسی که حامله است، یا سکته و حمله قلبی کرده پرتوالهی ندهید.

این لیست ادامه دارد و احتمالاً شما هم از آن دسته آدم‌هایی هستید که به شما این هشدارها را در حین آموزش دادند؛ اما با توجه به تفسیر پرتوالهی به‌عنوان انرژی سرشار از عشق و روشنایی، تصور کنید که چگونه این انرژی می‌تواند در مثال‌هایی استخوان شکسته، سرطان، مشکلات قلبی و گردش خون و یا دوران بارداری خطرناک باشد.

اگر ازنقطه‌نظر شفابخشی انرژی پرتوالهی را پیشنهاد می‌دهید قطعاً انتخاب درستی کرده‌اید حتی اگر ندانیم که پرتوالهی چگونه کار می‌کند، تجربه نشان داده است که شخص را در راه درست شفا می‌دهد. اگرچه دقیقاً نمی‌دانیم که انرژی پرتوالهی چگونه کار می‌کند اما می‌دانیم که پرتوالهی انرژی مضری نیست. پرتوالهی انرژی شفابخش است. آیا ما زمانی که در حال بهبود هستیم هم درد را تجربه می‌کنیم؟ بله. در زمان بهبود نیز درد هنوز حس می‌شود و این همان طبیعت تجربه جسمی و احساسی انسانی ماست.

پرتوالهی، کاتالیزوری شفابخش است که همه هستی را به سمت ارتباط درست با والاترین اهدافشان هدایت می‌کند و به‌عنوان یک مزیت برتر، علم جدید نشان داده است که پرتوالهی به کاهش استرس و تقویت قوای جسمانی برای خود فرایند شفابخشی نیز کمک می‌کند.

آیا پرتوالهی صدمه می‌زند خیر، آیا ما صدمه می‌زنیم بله. پس هم بله و هم خیر. سؤال اینجاست که اگر ما می‌توانیم صدمه بزنیم پس آن دسته از ما که به‌عنوان درمانگر پرتوالهی کار می‌کنیم چطور؟ آیا این دسته از ما هم ممکن است به کسی آسیب بزنند؟ من هر زمان که تمرین پرتوالهی انجام می‌دهم به خودم آگاه هستم و به شما هم می‌گویم که چگونه این کار را انجام دهید، شاید برای شما هم مورداستفاده قرار گیرد.

1.مسئولیت‌پذیر باشیم: مانع در مسیر انرژی نشویم

نکته مهم اینجاست که ما به‌عنوان شفابخش پرتوالهی، وقتی اجازه عبور پرتوالهی را از بدن خود می‌دهیم بمانند این است که انرژی مقدسی از میان استخوان‌های لوله مانند یا نی مانند ما انتقال می‌یابد. ما خودمان را از غرور و خودخواهی خالی می‌کنیم تا فضایی برای عبور عشق و روشنایی جهان هستی باشیم با قدرت و شفافیت، درست مانند مراقبه.

در تمرین مراقبه ما آموزش می‌بینیم که ذهن را خالی کنیم. با افکار و احساسات مجادله نکنیم. بلکه بهتر است که به آن‌ها آگاهی داشته باشیم و به آن‌ها اجازه دهیم که درحالی‌که ما مدیتیشن انجام می‌دهیم، عبور کنند. این درس و نکته مفیدی برای تمرین پرتوالهی نیز هست.

زمانی که وارد فضای مقدس پرتوالهی می‌شویم و درجایی که وسیله‌ای برای جریان انرژی پرتوالهی می‌شویم به‌سادگی متوجه می‌شویم که با افکار و احساساتی مواجهیم که خارج از فضای پرتوالهی است. وظیفه ما به‌عنوان درمانگر این است که از حضور این «منیت» آگاهی پیدا کنیم و با ترحم و دلسوزی با آن مواجه شویم (با سخنان منفی خود را آزار ندهید و به‌سادگی از افکار و احساسات شخصی که به وجود آمده آگاه باشید) سپس به تظاهرات «منیت» اجازه می‌دهیم که به‌سادگی عقب بنشینند و خودمان با جریان خالص پرتوالهی پیش می‌رویم.

من این را دریافته‌ام که اگر کاملاً آگاهیم را بر عشق و نور بگذارم و با آرمیدن در انرژی شفابخش، لبخند زدن با احساس شکرگزاری و آرام گرفتن در مکانی حتی در بدن فیزیکی خودم می‌توانم به‌عنوان ابزاری مفید، انرژی شفابخش را به بیمارم منتقل کنم.

 من به «منیت» ذهنم اجازه می‌دهم که حضور داشته باشد و شفا داده شود و از اینکه در فرآیند کار با انرژی از عمل فیزیکی و جسمی جدا می‌شوم سپاسگزارم. این عمل «منیت»م را به فضایی امن و شفابخش می‌برد تا انرژی بتواند از طریق بدن من دنیایی را نورانی کند.

این‌طور نیست که «منیت» دور انداخته شود و تسلیم شود یا به آن پرخاش شود بلکه هدف این است که همه آنچه به «خود» مربوط می‌شود ازجمله فکر، احساس و احساسات فیزیکی بدن در طی فرآیند پرتوالهی به‌طور مستمر شفا داده شود مادامی‌که انرژی پرتوالهی به کسانی که روی آن‌ها کار انجام می‌شود، منتقل شود. در حین تمرین برای افکار و احساساتتان، خودتان را ملامت نکنید بلکه آگاهی کاملی از خود را حفظ و کنترل کنید تا بتوانید به بهترین وجه به خودتان و بیمارتان خدمت کنید.

اگر بدون این آگاهی کار انرژی انجام دهیم به آن پرتوالهی نمی‌توانیم اطلاق کنیم، همان‌طور که در ابتدای بحث مطرح کردم که چه گونه‌هایی از انرژی در دنیا وجود دارند. اینجاست که مسئولیت و تعهد ما به تمرین و آگاهی می‌تواند قسمت اصلی فرآیند درمانگری باشد. پرتوالهی صدمه نمی‌زند اما انرژی‌ای که از احساسات درمانگر به فرد بیمار منتقل می‌شود، می‌تواند به فرد انرژی گیرنده آسیب بزند.

2.شنیدن

تمرین ریجی-هو بدین گونه است که با درک مستقیم به خود اجازه می‌دهید تا به سمتی که انرژی پرتوالهی بیشتر نیاز است، هدایت شوید. این بذر تفکر را بردارید و هنگامی‌که با جایی، کسی یا چیزی که مقاومتی در مقابل انرژی پرتوالهی دارد برخورد کردید، از آن استفاده کنید. به‌بیان‌دیگر با شهودتان «بشنوید» برای بله‌های انرژی‌زا و یا حتی نه‌ها.

پرواضح است مادامی‌که از انرژی پرتوالهی استفاده می‌کنید و نه انرژی احساسی واقعی خودتان، هرگز آسیبی به کسی وارد نمی‌کنید؛ اما این تمرین خوبی است که مهارت‌های خودتان را برای شنیدن شهودی پیدا کنید.

همان‌طور که در بخش اول بحث شد ما انسان هستیم. این کاملاً طبیعی است که در حین تمرین پرتوالهی درگیر افکار یا منییت شویم ولی بسیار مهم است که به آن واقف شویم و به‌طور مداوم و منظم در جهت جریان انرژی پرتوالهی قرار گیریم و شنیدن به شهود کمک می‌کند که مطمئن شویم در جلسۀ درمان از نیروی افکارمان به‌جای انرژی پرتوالهی استفاده نکنیم، مخصوصاً مواقعی که مقاومت وجود دارد.

من هنگامی‌که انرژی منتقل می‌کنم از آن قسمت از بدن انرژی گیرنده، خیلی آرام می‌پرسم  آیا برای دریافت انرژی آماده است یا خیر. اگر مقاومتی حس کردم، زمان کوتاهی را از انرژی گیرنده فاصله می‌گیرم و به پرتوالهی اجازه می‌دهم که در بدن من به‌جایی که بیشترین نیاز را دارد جریان پیدا کند و باور دارم که انرژی پرتوالهی در زمان مناسب عضو موردنظر را برای دریافت انرژی شفابخش آماده می‌کند. دوباره همان عضو را چک می‌کنم که انرژی به آن منتقل‌شده یا نه؟ که بعضی‌اوقات شده، در غیر این صورت با آگاهی و دانش هر آنچه اتفاق میافتد را مشاهده می‌کنم، مجدداً به فضای پرتوالهی و شفابخشی برمی‌گردم و مانند یک استخوان توخالی پاک، مسیری برای انتقال انرژی پرتوالهی می‌شوم.

3.انرژی را به اطراف پرتاب نکنید

قطعاً خیلی از ما احساس می‌کنیم که لازم است میدان انرژی‌مان را پاک کنیم چه در حین شفابخشی و چه بعدازآن. بعضی مواقع هم در مورد انجام این عمل احساساتی شده و وسواس به خرج می‌دهیم.

در جلسه پرتوالهی چه به شخص دیگری انرژی دهیم و چه به خودمان، می‌توان اعتماد داشت که تبدیل انرژی غیر شفابخش به انرژی شفابخش توسط خود پرتوالهی انجام می‌شود. هنوز هم بعضی از درمانگرها سعی می‌کنند که خودشان را پاک‌سازی کنند حتی با اعمال نیرو. اگر درمانگری احساس می‌کند که به پاک‌سازی نیاز دارد، چند روش ساده برای این کار وجود دارد بدون اینکه انرژی را به اطراف پرتاب کند.

* همه انرژی پاک شده را با آگاهی، به نور و روشنایی انتقال دهید. همان‌طور که روی شخص انرژی گیرنده کار می‌کنید این قابل انجام است. به‌سادگی و آگاهانه انرژی را به خود نور یا به کسی که به شما کمک می‌کند بدهید.

* انرژی را به زمین بدهید. یکی از شیرین‌ترین هدایای این سیاره زیبا زمین پیشنهاد این تغییر ماهیت است. زمین می‌تواند ماهیت انرژی منفی را به انرژی مثبت و انرژی شفابخش تغییر دهد همان‌طور که باعث مرگ و فساد می‌شود باعث رشد و زندگی و حیات نو می‌شود. خیلی خوب است که این تمرین رو با سپاسگزاری عمیق در فضای ایده آل و هنگامی‌که در جلسه تمرین هستید، انجام دهید.

همان‌طور که گفتم شما می‌توانید این تمرین را در فضای خارج پرتوالهی نیز انجام دهید. من زمانی که صندلی را در فضای عمومی پارک می‌کنم با انرژی انجام می‌دهم. هر موقع که حس کردم که نیاز دارم و برای آن فراخوانده شدم، تکنیک کنیوکو «حمام خشک» را روی خودم انجام می‌دهم. برای این کار یا آگاهی انرژی را به نور و یا به زمین انتقال می‌دهم. آگاهی عنصر اصلی این کار است بنابراین آگاه باشید.

دلسوزانه و آگاهانه تمرین کنید و «منیت» را رها کنید تا کانال پاکی برای انتقال انرژی پرتوالهی باشید. مهارت شنود شهودی خود را کشف کنید. به مفید بودن و غیر مضر بودن انرژی پرتوالهی هشیار باشید. پرتوالهی هیچ‌گاه نمی‌تواند آسیب وارد کند. مسئولیت ما و تعهد ما به‌عنوان درمانگر این است که به‌طور مستمر ارتباط پرتوالهی، تمرین پرتوالهی و خودآگاهی را لایه به لایه بکاویم و مطمئن شویم که همراه با پرتوالهی، ما هم بخش مثبتی از نیروی شفابخش خواهیم شد.

نور و روشنایی بر شما دوستان پرتوالهی

نویسنده: هیلی آستین هارت

ترجمه: امیرحسین کریمی